Mudvayne
2006.07.25. 14:58
.
A KEZDETEKTŐL AZ L.D.50 ALBUMIG
A MuDvAyne együttes 1996-ban alakult Illinois-ban. A zenekarhoz két év múlva csatlakozott Ryan, a jelenlegi basszusgitáros. Az arcfestés már a kezdetekkor jelen volt, de ennek Matt szerint nem kell olyan nagy jelentőséget tulajdonítani. "Nem feltétlenül szimbolizál bármit is ez a dolog. Azt szeretnénk, ha mindenkinek meglenne a saját maga által kialakított véleménye rólunk és a zenénkről. Rengeteg dolog inspirál minket, mint például filmek és rendezők. Az L.D.50 albumot Stanley Kubrick 2001 Űrodüsszeája ihlette. Mindannyiunkat érdekelt a téma és együtt merültünk el benne, ami nagyon érdekes volt, mert ekkor kezdtünk el igazán művészként alkotni."
Az első magánkiadású album (Kill I Oughtta) után a zenekar kész volt nagyobb nyilvánosság elé lépni. Az L.D.50 Garth Richardson (Rage Aganst The Machine, L7) producerrel készült. "Ez volt egyszerre a legszebb és leborzalmasabb dolog, amit valaha átéltem. - mondja Matt. - Pszichikailag nagyon megterhelő volt, ugyanakkor nagyon jó volt látni, hogy az elképzeléseink alakot öltenek, rendelkezésünkre áll a szükséges felszerelés, és Grath szakértelme. Folyamatosan dolgoztunk, nem partiztunk, a technikusok volt, hogy napokig le sem feküdtek. Vancouverben rögzítettük az anyagot, de nem láttunk semmit a városból, végig a stúdióban voltunk." "Az egész felvétel tiszta őrület volt - emlékszik vissza Chad. - Voltak dalok, amikkel nem is foglalkoztam a stúdiózás előtt, ami nem valami jó ötlet, ha figyelembe vesszük, milyen kevés volt az idő, és mennyire szűkösek voltak a költségeink. A 'Pharmaecopia'-t és a 'Nothing To Gein'-t a stúdiózás utolsó éjjszakáján íram, mielőtt a felvételeket elküldtünk volna New Yorkba. Iszonyatos volt a nyomás."
Szerencsére végül elkészült és kiadták az L.D.50 albumot, ami egy igazán fantasztikusnak mondható alkotás lett. Ha még nem tetted volna, hallgasd meg és eldobod az agyvelőd.
THE END OF ALL THINGS TO COME
Másfél év turnézás és egy hónap pihenő után 2002-ben a zenekar hozzálátott a második album munkálataihoz. "Nem akartunk több mint két évet kihagyni az albumok között - mondja Chad. - Négy hónap alatt írtuk és próbáltunk, aztán újabb négy hónapot töltöttünk a felvétellel és a mastereléssel. Igazán nem gondoltam volna, hogy ilyen gyorsan meg tudjuk csinálni az albumot, de megcsináltuk, és nagyon büszke vagyok rá. A zene, a dallamok, a szövegek mind azt tükrözik, hogy kik is vagyunk jelenleg, az életünknek ebben a szakaszában."
Annak ellenére, hogy ilyen gyorsan elkészült az album, a dolog azért nem volt ilyen egyszerű. "Az első lépés volt a legnehezebb - mondja Matt. - Már az elején tudtuk, milyen lesz a borító és mi lesz a téma, amit fel akarunk dolgozni, de nem tudtuk, hogyan fogjunk hozzá." Szerencsére a 'Not Falling' single fordulópontot hozott. "Ez volt a második nóta amit megírtunk, és ezután már egy kicsit könnyebben mentek a dolgok. Visszagondolva ez a nóta mutatott rá arra az irányra, amit az egész albumon követtünk. Mindig azt mondtam, hogy David Lynch bármiből tud filmet csinálni, és az albumnak is olyannak kell lennie, mint egy Lynch filmnek. Egy ponton, mialatt az albumot írtuk, úgy éreztem, meg tudjuk ezt csinálni. El tudunk játszani bármit, és az tényleg MuDvAyNe lesz. Visszagondolva a megöttünk álló 18 hónapra rájöttem, hogy végre tudjuk kik is vagyunk mi és a bandánk. Az első albumon mindannyian a saját dolgainkat játszottuk, a hosszú turnézás azonban megtanított arra, hogy egymást is figyeljük. Ez a felismerés segített minket ahhoz, hogy mégjobban átüssön a zenén a rock-feeling, és hogy több helyet adjunk az éneknek és a dallamoknak."
A 'Not Falling' azonban nem csak a zenéhez adta meg a kezdő lökést, hanem Chad állítása szerint a nóta témája, az önmegismerés segítette kibontakozni a szövegeket. "A dal megírása után tudtam, hogy ez lesz az egész album fő témája, amit majd körbeölel a többi szám."
A 'Not Falling' után megkezdődtek a The End of All Things to Come felvételei David Bottrill (King Crimson, Tool, Peter Gabriel) producerrel Minnesotában a Pachyderm stúdióban, ahol annak idején a Nirvana rögzítette In Utero című albumát. "David a legjobbat hozta ki belőlünk. Arra ösztönzött bennünket, hogy tegyük fel magunknak a kérdést: vajon melyik rész a felesleg ebben a dalban? Mikor látta, hogy kezdünk 'elszállni' a dallal, mindig segített abban, hogy felismerjük, tényleg jót teszünk-e ezzel a nótának." - mondja Matt.
És végül megszülette a második album, a The End of All things To Come, ami egy igazán fantasztikusnak mondható alkotás lett. Ha még nem tetted volna, hallgasd meg és egyszerre két irányba akarsz majd elindulni.
A ZENEKAR TAGJAI
Chad Lee Gray
Alias: Kud, Chüd
Életkor: 30
Származás: Peoria, Illinios
Hangszer: vokál
Élete első lemeze: "Too Fast For Love" a Motley Crüe-tól
Kedvenc bandák: Nothingface, Pelvis, Queens Of The Stoneage, Super Joint Ritual
Matthew McDonough
Alias: sPaG, Spüg
Életkor: 30 körül
Származás: Született: Rockford, Illinios, nevelkedett: Peoria, Illinios
Hangszer: dob
Élete első lemeze: Freeze Frame, az első metal album pedig a "Screaming for Vengeance" a Judas Priest-től.
Kedvenc bandák: Emperor, The Residents
Greg Tribbett
Alias: Gurrg, Güüg
Életkor: 30-as
Származás: Született Perkin, Illinios, nevelkedett: Peoria, Illinios
Hangszer: gitár
Élete első lemeze: A Grease filmzenéje
Kedvenc bandák: Radiohead
Ryan Daniel Martinie
Alias: Ryknow, Rü-d
Életkor: 20as évei közepén jár
Származás: Illinios
Hangszer: bőgő
Élete első lemeze: Nem emlékszik.
Kedvenc bandák: gumibandák, haknizenék
|